Beboatrunning.reismee.nl

Perth

Perth, 30 december 2011

Luuk, Geert-Jan ,Joost en Connie waren onlangs jarig en Simone de 31e, en wie ik vergeten ben ook nog Proficiat!
Fremantle is een gezellig stadje.Oude gebouwen veel water en nog meer boten. De Swan River vindt hier zijn weg in de Indische Oceaan. De wk zeilen waren hier, maar we hebben er niets van gezien. Was afgelopen.
Met de ferry naar Rottnest Island geweest. Een eiland hier voor de kust. Is 11 km lang en 4km breed. Hier zitten tussen de 8- en 12.ooo quokka`s, we hebben er 2 gezien! Minibuideldieren die alleen hier voorkomen en op grote ratten lijken, volgens onze Willem de Vlamingh een paar honderd jaar geleden. Op de fiets bergje op en bergje af en uitrusten op een paar azuurblauwe stranden. Er zijn er 63 in totaal en Linda wilde ze allemaal zien!! Met een speedboatferry terug. Het leek alsof de stuurman poepeloerezat was. We gingen 72 Knopen!! Wie weet hoe hard dat is mag het zeggen.
Donderdag ons einddoel bereikt. PERTH !!
Sydney - Perth is een dikke 4000km , maar wij hebben er bijna 8000km van gemaakt.
Na een rustdag de stad verkent met de bus. Mooie binnenstad met gezellige parken en weer overal een public toilet.
Op bezoek bij de Fam van Poppel uit Valkenswaard, die hier 30 jaar geleden naar toe zijn geemigreerd. Geweldig om hen terug te zien.
Op het strand voor de kust zagen we pijlstaartroggen, die hadden we nog niet zo veel gezien.
Tweede kerstdag fietsen gehuurd; om Swan Lake naar Kings Park, een fantastisch park dat uitkijkt over Perth en de Swan River. Hier brengen veel Australiers hun vrije tijd door.
Op boxing day is het hier uitverkoop. Voor de Swarovskiwinkel stond een giga rij met Koreaanse klapchinezen..., alsof het voor niks was.
We zijn aan onze laatste dagen begonnen. We rijden niet zo veel meer.De temperaturen liggen hier tussen de 32 en 38 graden. De beaches hier aan de sunset coast geven enige verkoeling. Cottesloe Beach is voor de young ones. (het Bondi van Perth).Onze favouriet is Mullaloo Beach. Beautiful!
De Hopman Cup is hier ook nog. Gaan we mischien nog naar toe.
Maandag nemen we afscheid van de camper die ruim 2 maanden ons huis is geweest. Daarna stappen we in de vlieger terug naar huis.
Het zijn 10 fantastische weken geweest, ook mede dankzij 'reisbureau Bobel' en jullie reacties op beboatrunning. We verheugen ons erop jullie weer life te zien en wensen al onze volgers een fijne jaarwisseling en een heel gelukkig nieuwjaar.
We`ve seen it and we`ve done it. No worries!
Cool

Hans en Linda

P.s. Van Darwin naar Perth schijnt ook mooi te zijn…..

Ine

Haha, ga maar weer vakantiedagen en euri's sparen dan! Dit deel van Australië lijkt me ook wel heel erg mooi! (Wij zijn stiekum ook aan het sparen!) Jullie ook een hele goede jaarwisseling en een heel gelukkig en vooral gezond en sportief 2012 gewenst! Tot gauw, nog fijne laaste dagen en goede reis terug!
Groetjes, Ine

Wendy

Helaas zit het er alweer bijna op voor jullie, maar jullie maken de jaarwisseling nog mooi mee daar.
Geniet van de laatste dagen en een fijn, gezellig en gezond 2012 gewenst!!
Liefs, Wendy

bobel

Van Perth naar Darwin trouwens ook!
Gelukkig nieuwjaar (ook van Andrea en Emma, die hier hun reis naar Amerike aan het voorbereiden zijn)

Trudy

Hallo Hans en Linda ,omgelooflijk dat jullie daar liggen te bakken zeg.Prachtige foto,s .Voor jullie alvast een heel mooi oud en nieuw toegewenst en een goede reis terug.Ook het waterige landje heeft weer zijn charmes.
Sse you soon ..
Groetjes Pim en Trudy

boudewijn en rian

wij wensen jullie een goed 2012 en een leuke warme jaarwisseling.
tot gauw.

Ria Oomen

Hoi Linda en Hans,
Vandaag eens eindelijk de tijd genomen om al jullie reisverhalen en foto's te bekijken.
Wow, jullie hebben het zeker weten fantastisch gehad. Wat moet dat heerlijk zijn om weken achter elkaar je neus te volgen en af te wachten wat er op je pad komt. Om jaloers op te zijn!! Op het moment dat ik dit schrijf zijn jullie denk ik al op de terugweg. In ieder geval een heel gelukkig en gezond 2012 en Linda... tot ziens bij AVV.