Beboatrunning.reismee.nl

Nullarbor...

NULLARBOR

Albany, 12 december, 2011

De Nullarbor Plain.(letterlijk, zonder bomen). Een overwegend weinig begroeide- , zo goed als onbewoonbare kale vlakte van 1200km lang en loopt van Ceduna(SA) naar Norseman(WA).

Maandagmiddag op ons gemak uit Streaky Bay aangereden en 160km na Ceduna in Fowlers Bay neergestreken. Een mooie uithoek aan The Great Australian Bight, waar je alleen via dirthroad kon komen. De tweede dag was een flinke ruk. We reden vlak langs de kust, adembenemende uitzichten bij de Bunda Cliffs.

Bij de grens met West Australie ( de tijd gaat hier officieel 2 1/2 uur! terug) kregen we weer fruit- en aardappelcontrole. (i.v.m. fruitvliegjes) Alle kastjes werden zelfs met een zaklamp doorzocht.Na 700km en heel veel niets, overnachting in Caiguna,WA.

Woensdag na nog geen 100km kregen we de schrik van ons leven. De hele Nullarbortrip nog geen kangoeroe gezien of er duikt er 1 op uit de bosjes. Het was onmogelijk hem te ontwijken......

Na nog eens 500km kwamen we in Esperence ons volgende doel. Helaas trok Pluvius zijn register open en Cape Le Grand NP hebben we achter ons moetenlaten.(Blijft ondanks mist en regen onwaarschijnlijk mooi, turquoise zee, omowitte stranden met elefantrocks!)

De regendagen gebruiken we om door te reizen.

Het weekend in Bremer Bay doorgebracht, alweer zo`n bounty-oord aan the southern Ocean, met (het wordt saai) strand, zand en prachtig weer.

We zijn nu in Albany, de oudste Europesche nederzetting van WA. De weersverwachting is erg slecht.Regen,wind en hagel. Een reden om niet te lang te blijven hangen. Het laatste deel van onze reis gaat beginnen. Gaan nog op bezoek in Perth bij mijn 'oude' buren uit Nederland.

We zijn benieuwd naar wat we nog tegen gaan komen.

Succes met de voorbereidingen voor de feestdagen, die we ondanks deze geweldige reis, toch wel zullen missen. Een dikke proficiat aan allen die deze week jarig zijn. En dank aan iedereen die ons volgt (zal niet altijd even makkelijk zijn..).

Perth komt in zicht. No worries.

Surprised

Liefs, Hans en Linda

P.s.1. De meesten van jullie lezers weten waarschijnlijk niet waar alle plaatsen liggen waar we langskomen, maar El wil graag weten waar we zitten. Wij volgen nl. een beetje hun vorige route , maar dan andersom.

P.s.2. Voor onze golfliefhebbers.Wist je dat de langste golfbaan ter wereld, 18 holes par 72 ,langs de Nullarbor Plain loopt van Kalgoorlie in WA tot Ceduna in SA. 1365km lang. In elke deelnemende 'stad'of roadhouse one hole!!

boudewijn en rian

pech met het weer, maar het ziet er prachtig uit.
jullie genieten nog steeds van deze lange tocht.
Hans en Linda, jullie ook proficiat, Linda mag er weer een jaartje erbij tellen .
op naar Kerst.
veel plezier nog de laatste weken in de hitte en hopelijk minder regen.

Rian en Boudewijn

Diny

Wat maken jullie toch veel mee zeg, allerlei soorten beesten van klein tot groot en sommige lopen ook nog gevaar door rondtrekkende caravaans. Zien jullie eindelijk een kangaroe, weg kangaroe!!
Wat fijn dat jullie het slechte weer kunnen ontvluchten door wat verder door te rijden, lukt mij hier helaas niet.
Succes met jullie laatste gedeelte van jullie reis. Linda jij alvast proficiat morgen en laat je fijn verrassen door Hans. Groet uit een regenachtig en stormachtig Nederland Diny

Birgit

HIEP HIEP HOERA, gefeliciteerd Linda met je verjaardag!!
Geniet ervan samen met Hans ! Zo te zien met al die schitterende foto's en verhalen gaat dat zeker lukken daar. Wat een geweldig avontuur ! In Perth is nog het WK zeilen bezig. Marit Bouwmeester heeft een paar dagen terug goud binnengehaald. Ik wens jullie samen nog een geweldige voortzetting van jullie reis en Linda, vanuit Uje: PROOST op je gezondheid! Liefs Birgit

Ine

Lijkt mij ook saai, witte stranden, blauwe oceaan en mooi weer, geen telefoon, geen e-mails, geen werk.....Ik kan het me al bijna niet meer voorstellen met de regen en wind en donkere dagen die wij hier hebben! Dus, niet blasé doen, maar gewoon nog lekker genieten van de laatste weken! Linda, proficiat vast met je verjaardag morgen! Ik riep het een tijd terug al, en nu nog maar een keer: fijne Kerstdag(en)!
Groetjes, Ine

Lieke ,Tom en Gertia

Hallo is het mooi daar? ik denk het wel en Linda GEFELICITEERT met je verjaardag we missen jullie heel erg maar het is nog maar 2 of 3 weken we hopen dat jullie goed thuis komen en tot nu zeggen we: "tot ziens"!!!!!!!!!

(lieke heeft alles zelf getypt zonder hulp hihi) :)
KISS FROM HOLLAND groeten lieke,tom en gertia

Francien

Linda van harte gefeliciteerd met je verjaardag, maak er maar een gezellig feestje van. Volgens mij doen jullie dat elke dag! Hier is het ondertussen herfst geworden; veel wind en veel regen. De winter wacht tot jullie terug zijn. Hans en Linda nog veel plezier. Groetjes Francien.

Frans, Mardy, Kids +aanhang

Linda van harte met je verjaardag, maak er nog iets mooiers van daar vandaag en laat je lekker verwennen door Hans. Ik moet je ook feliciteren van Djaimy dus bij deze. Nog heel veel plezier daar in het mooie en warme!! En tot in het nieuwe jaar xxx

Lisette

Lieve Linda en Hans,

Lang zal ze leven............................................................
In de gloria.....................................................................
Hiep hiep hoeraaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hartelijk gefeliciteerd Linda met je verjaardag!
Neem er maar een lekkere borrel op, doen wij dat ook, PROOST!.
Groetjes, Lisette, Ron en Florence

Hella

Linda, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, bij ons ben je nu nog jarig, maar bij jullie was het al gisteren. Fijne kerstdagen, geweldig om dit te vieren op z'on mooi wit strand. Geniet er nog extra van in die laatste paar weken.
Groetjes Hella

Victor

Ha die Linda. Inmiddels al gisteren maar nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wij trainen wel lekker door temidden van de (zware) verkoudheid door die bijna iedereen te pakken heeft. Australische wijn is trouwens best wel te drinken maar ik denk dat jullie dat al ervaren hebben. Wij deden het hier met Glühwein. Fijne reis verder (en zoek eventueel een Kerstboom voor in de camper om in de sfeer te komen)! Groetjes, Victor

Leo

Linda ook nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Beetje laat, maar het was mij ontgaan. De foto’s geven mij een mooie indruk van Zuid-Australie. Zeker de foto van de Bunda Cliffs. Prachtig! Zoals Victor al aangeeft ben ik ook al +/ 2 weken verkouden. Dat heeft wel invloed op het trainen, maar ik wil me toch goed voorbereiden voor de Egmond Halve Marathon op zondag 8 januari. Trouwens dan ben je al weer terug. Zo snel gaat de tijd. Geniet er nog lekker van! Groetjes Leo

Trudy

Hoi Hans en Linda
Een dikke proficiat!Bijzondere verjaardag Linda!
Wauw... Wat een mooie foto,s toch iedere keer, ik geniet ervan terwijl het hier stormt en waait.Prachtige foto lLinda op de zandvlakte! Uitvergroten en ophangen thuis!!
Geniet van het laatste gedeelte van de reis,het is weer zomaar2012...
Doei Hans en Linda groetjes van Pim

ria

Hallo Linda en Hans,
Natuurlijk Linda nog van harte gefeliciteerd. Geniet van jullie vakantie. Wij gaan vanmiddag weer lopen. Het is wel stil geworden op zaterdagmiddag !!!
Fijne kerstdagen en jaarwisseling in Australie.
Groetjes Rob en Ria