Beboatrunning.reismee.nl

'Waar je kangeroes vind'
'Woont een kangeroemoeder'
'Met haar kangeroekind '

(Coctail Trio, 18zoveel)

We zitten nu op Kangaroo Island. Laat op de dag besloten om hier heen te gaan. Alvast kadootje voor Linda`s verjaardag.
Na de ferry oversteek van Sorrento naar Queenscliff zijn we door gereden naar 'thuisbasis' Wye River, kenden we nog van 8 jaar geleden, vlak voor Apollo Bay. Rust! , wasdag, koala`s op de camping en kangaroes in het wild.

Na drie dagen Wye River, de Great Ocean vervolgd en gestopt bij Cape Otway, waar de koala`s als het ware uit de boomvielen , zoveel zaten daar. 12 Apostelen (mooi,mooi, mooi!) en Loch Ard Gorge (schitterend) en eindigen in Port Fairy en dit allemaal op 1 dag.

Van Port Fairy wordt je helemaal vrolijk. Een voormalig walvisdorpje met een lieve uitstraling. Mooie wandeling op Griffiths Island gemaakt en een geweldige camping.( Port Fairy Gardens Holiday Park, El!) Kennis gemaakt met in 1982 naar Australie geemigreerde Hollanders en met Graeme Wylie, een collega-schipper, die een caravel heeft nagebouwd! (google maar eens!) .

Na 2 dagen Port Fairy is Mount Gambier het volgende doel. Via Port MacDonnell. Het heet hier de Limestone Coast. In Mount Gambier maar 1 nacht gestaan. In het stadje proberen te tanken met kortingsbon vd Coles ( soort AH). Weg afgesloten door een Christmasparade! Optocht met een heusch optreden van twee kippen met DE VOGELTJESDANS!!!!

Het waait verschrikkelijk. De benen flink gestrekt bij de Blue Lake ( zo blauw, zo blauw en wel 80 ! meter diep.) en Lake Valley, vulkaankraters.

Vinden jullie het nog interessant? Ik denk dat Bob en El het wel leuk vinden, zijn hier nl. ook geweest. Ik schrijf gewoon door.

Het weer is pet dus de karavaan gaat verder. Leuk dat je eigenlijk niet weet waar je naar toe gaat. Je hebt natuurlijk wel een doel, maar waar je slaapt weet je `s morgens niet.

Robe moet ook leuk zijn, zeggen ze bij de Informatie. Dus naar Robe. Een interesant en gezellig plaatsje aan de Shipwreckcoast. Ook hier zijn eind 1800 verscheidene scheepjes vergaan. Robe heeft een afgebroken gevangenis en een Obelisk. In deze Obelisk bewaarde men rotsen, die met touwen naar gestrande schepen werden geschoten. Via manden konden de opvarenden gered worden. Spannend!

De zon schijnt wel, maar het waait hier zo hard dat m`n haar niet blijft zitten.
We trekken verder. (eigenlijk vanwege het weer, niet vanwege de schitterende kust en de plaatsjes, die we tegenkomen).

Van Robe naar Victor Harbour, het eigenlijke doel vd dag. Of zullen we naar Kangaroe Island?
En zo zitten we nu op Kangaroo Island.

Kangaroo Island is 155km lang en 55km breed. Er wonen 5000 inwoners en 20.000 koala`s.

Met de ferry van Cape Jervis naar Penneshaw aan de overkant. Via de noordkant naar Flinders Chase NP gereden en overnacht in het park op Rocky Rivercampground. Kangeroes lopen hierrond de camper .Een Echidna !! gezien. Stekelvarken met spitse snuit.Op Admirals Arch zeeleeuwenkolonie gezien, Schitterend! (Sonja>). Daarna naar de Remarkable Rocks , en dat zijn ze. Leuk voor de foto`s.

Next day via het mooiste strand van Australie ,Vivonne Bay, terug naar de ferry, en nu zitten we in Adelaide. Het weer is prachtig.

Na lang langs de Straat van Bass (de oceaan onder Australië) hebben gereden zijn we nu aan de Golf van Vincent!

Het is een lang verhaal geworden, maar dan hebben jullie wat te lezen in deze donkere dagen voor kerstmis. No worries

Cool

Liefs,
Hans en Linda.

Ps. Wildlife tot nu toe?
Bergen koala`s, verscheidene kangeroes, o.a de zwarte. Prachtige parkieten. Bonte kraaien (Magpies) Blue Wren (prachtige piepklein vogeltje, het mannetje is de mooiste, zo blauw). Een emoe en een Echidna.Roofvogels en een wandelende drol. Heb er een foto van, maar weet niet hoe ie echt heet.

Joost V.

Ik mis jullie, nou ja, jou.
Joost

Marianne

ik sluit me volledig bij het bovenstaande bericht aan, maar wat zien die foto's er mooi uit.
Ach Linda mijn haar zit ook niet! en dat komt door de mist hier,
groetjes !!!!!!!

Wim de Maas

Wat een romantisch foto's, we worden er we een beetje door overvallen. Er is een prima fotograaf mee op reis. Blijft leuk om jullie prachtige ervaringen zo te lezen.
Hier worden de dagen idd korter donkerder en mistiger. Het wordt steeds leuker voor jullie om deze winter nog lekker daar te zijn. Ooit wil ik met kerst ook weer eens op pad naar de warmte om de winter hier te onderbreken ! Doei.
Wim de Maas

Diny

Mooi verhaal en nog mooier foto's en wat zien jullie er gelukkig en relaxt uit, zo ook de dieren.
Wat beleven jullie veel en wat wordt Linda toch verwend. Hans je haren zitten altijd goed dus geen zorgen en Linda jouw model ziet er nog steeds goed uit. Wij gaan richting Sinterklaas en druk met ellenlange gedichten bezig. Na volgende week gaan de kerstlichtjes in mijn tuin ook weer aan. Ik mis jullie en en kijk alweer uit naar jullie volgende verhaal en avonturen. groetjes Diny

Luuk

He globetrotters,
Ik ben bezig met het organiseren van alweer een nieuwe reis in februari. Gaat Hans nog steeds mee en mag dat van Linda? ( proficiat alvast)

Luuk

Prachtige foto's overigens!

Leo

Hallo Linda en Hans,
Prachtige foto’s van de kust in South Australia. Het is altijd mooi fotograferen met water, lucht en strand. Mooi contrast! Zo te lezen en aan de foto's te zien vermaken jullie je prima. Vind je de stranden niet erg uitnodigend om uurtje hard te lopen Linda?
Geniet van alles!
Wat anders ..
Afgelopen week heb ik voor het eerst prijzengeld (€ 50,00) ontvangen voor het hardlopen (2e pl. leeftijdscat. Marathon Eindhoven). Grappig hè!
Groet Leo

Linda

Hoi Leo, dat kost je natuurlijk een rondje in 2012...
Heb nog steeds niet hardgelopen, de vakantie bevalt prima!

Lisette

Hallo Linda en Hans,
Jullie verhaal is nooit te lang, ik geniet er echt van en reis zo toch een beetje met jullie mee. De foto's zijn geweldig, Florence wil ook wel op vakantie naar Australie! Goed sparen dus... Zoals jullie al eerder hebben gelezen was het hier afgelopen week mistig. Op de baan was het deze keer heel druk omdat de groep van Anton en Janus ook op de baan bleven. In de bocht was het zelfs al een beetje glad aan het worden, kunnen jullie je natuurlijk nog helemaal niets bij voorstellen met dat heerlijke weer in Australie. Ik ben nu met de voorbereiding van de verjaardag van Florence en surprise avond. Ook gezellig hoor. Ook ik mis jullie (sorry Hans maar vooral Linda, je snapt het wel) heel erg. Maar geniet samen (en dat doen jullie, dat is te zien aan de verhalen en foto's) jullie hebben het verdiend! Tot mails.
lieve groetjes, Lisette

Hans

Ik mis jou ook.

Frank Smulders

Hoi Linda en Hans wat een schitterende verhalen. Linda nog proficiat met je verjaardag en pak er samen met Hans maar een lekkere pint op. Hans we missen je op de dinsdag en kijken er naar uit dat je weer mee kunt doen. Blijf maar vertellen en foto''s maken dan kunnen we het ook allemaal een beetje meemaken, nog heel veel plezier in de resterende weken. groetjes Louise en Frank