Beboatrunning.reismee.nl

Hoor de wind waait....

Hoor de wind waait....

Streaky Bay,SA, 5 december, 2011.(Florence is jarig!)

Via de wijnstreek op Fleurieu Peninsula in Adelaide aangekomen. Een gemoedelijke stad waar we een dag zijn wezen shoppen. Meeste tijd hebben we doorgebracht in Glenelg, een levendig voordorpje van A. Veel activiteit van schooljeugd op het strand (o.a. beachvollebal voor 200 leerlingen.)

Na een overnachting in Port Augusta ( 35 graden boven nul!) twee dagen in Flinders Ranges National Park doorgebracht. Een NP in de outback (waar geen mensen wonen, er veel bush is en waar je gsm het niet doet). Veel emoes gezien onderweg en witte kangoeroes en per ongeluk een wandelende drol doodgereden!

Onze fysiek bijgespijkerd! De top van Mount Ohlssen Bagge beklommen.De 1 na hoogste bergketen van Wilpena Pound. Van hieraf waan je je in een soort van amfitheater.
Een klim van 4 uur.Jammer voor de foto,s maar goed dat de zon zich niet liet zien.

Over het vervolg van onze reis is weinig nieuws te vertellen. We wilden uitgebreid het Eyre Peninsula (met enorme graanvelden zover als je kunt kijken) verkennen, maar de harde wind maakte het er niet gezelliger op. Overnachtingen in Whyalla, Port Lincoln. Koffie in Coffin Bay. En stops in Port Elliston en Venus Bay met prachtige stranden...

Allemaal mooi, maar pas in Streaky Bay werd het weer zonnig en de wind aanvaardbaar.Een mooie uitvalsbasis om maandag te beginnen aan de grote oversteek van de 1200 km lange Nullarbor Plain.Een eenzame monotone limestone vlakte met slechts hier en daar wat struikjes.
In het volgende verslag vertellen we iets meer over dit unieke fenomeen. No worries.

Cool

Fijne sinterklaas allemaal!

En groetjes aan alle leerlingen van de reis van Brandaan!!

Hans en Linda

P.s. De serie wildlife wordt zo nu en dan aangevuld met nieuw leven.

jvanzaanen@onsbrabantnet.nl

Ha, ik ben de eerste die reageert! Maar ik sta soms ook midden in de nacht op om jullie verhalen te lezen!
En nu via de Nullarbor Plain naar Dubbeljoe Ee. Prachtige parken. Kijk alweer uit naar het volgende verhaal!
Bobel

Trudy

Hoi Hans en Linda
Erg leuk om jullie verhalen te lezen!De eerste sneeuw is hier inmiddels gevallen ...weinig wind dat wel en weinig pakjes..Heel veel plezier , de tijd vliegt he .
Groetjes Trudy en pim

Hans en Linda

Hey Bobel. How you dowing? Zijn vandaag in Esperence aangekomen. Weer is minder. Vannacht komt storm. Grts. H en L

Maartjel, Rob, Nikki en Jasper

Hoi Linda en Hans,

Wat een geweldige verhalen. Om jaloers op te worden! Heerlijk. Wat zullen jullie genieten zeg! En het wildlife daar! Oh, geweldig. Hebben jullie ook koala's kunnen aaien? Of komen ze niet zo dichtbij?
Wat een natuur! Heerlijk! Jullie komen toch nog wel terug he?
Ik ben op zoek gegaan naar de foto van de wandelende drol maar kan hem toch niet vinden.. Ben zo nieuwsgierig wat jullie plat gereden hebben....

Nou, nog even genieten voor jullie!
Hier komt de winter er echt aan! Het waait hier ook hard maar vast een stuk kouder dan bij jullie!

De winterdekbedden kunnen te voorschijn komen!
Sint is weer naar huis en de kerstboom met gezellige lichtjes kunnen worden geplaatst!

xxx ons

lisette

Hallo Linda en Hans,

Florence vond het leuk dat jullie aan haar verjaardag dachten, zo ver van huis! Het waait behoorlijk nu hier en het voelt koud aan, bach. Zaterdag is de huttenloop. Ik ga lopen met Francien. We hebben ons ingeschreven voor de 5 km, ja is te overzien, maar we lopen er ook naar toe dus dan hebben we er toch 10 op zitten. Daarna lekker aan de warme chocomel in de kantine. Vandaag jullie kaartje ontvangen, heel leuk! Om te bewaren, krijg niet ieder jaar een kaartje uit Australie. Veel liefs, Lisette

Diny

Prachtige foto's van jullie en zo relaxt lijkt wel. Heeft Hans misschien last van zijn haren omdat hij een netje om zijn hoofd heeft hangen!! De kinderen missen je hier wel op de poli Linda en de grote mensen houden zich groot en doen het maar met ons. Zaterdag gaan we met de hele familie shoppen in Dusseldorf en zondag gaan we de kerstboom opzetten. Verder gaat alles goed hier en wens ik jullie weer een veilig en fijne voortzetting naar het volgende avontuur

Marjan Weerkamp

Hoi lLinda,

Hoorde dat je woensdag jarig bent. Alvast gefeliciteerd!!!
Maak er een leuke dag van in de bush bush.

Groetjes Marjan